خنتول

خنتول

خنتول

خنتول

علائم سرطان واژن چیست؟

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۰۶ ق.ظ
علائم سرطان واژن چیست؟

شایعترین و رایج ترین علامت سرطان واژن، خونریزی غیرعادی از واژن، به ویژه در هنگام مقاربت است. خون همچنین می تواند بین قاعدگی و بعد از یائسگی رخ دهد. ممکن است زخم بر روی سطح واژن وجود داشته باشد، گاهی عفونتی باعث ایجاد درد و ترشح از مهبل (واژن) می شود. تعداد کمی از افراد مبتلا به سرطان واژن نیز علائم ندارند. اگر تومور بسیار بزرگ باشد، می تواند بر مثانه نیز تأثیر بگذارد، باعث ادرار مکرر یا سایر علائم اداری می شود. در موارد پیشرفته تر، ممکن است حفره بین واژن و مثانه یا بین واژن و راست روده (پایان روده بزرگ) رخ دهد.

خونریزی غیرطبیعی از مهبل (واژن)

تغییر شکل غیر طبیعی در مهبل (واژن)

ظهور یک توده قابل مشاهده

درد غیرطبیعی در طول دوره ماهانه
مراحل سرطان واژن

درمان سرطان واژن بستگی به مرحله آن دارد. اگر سرطان به واژن محدود باشد، می توان آن را با تخلیه واژینال درمان کرد، در غیر اینصورت، رادیوتراپی برای درمان استفاده می شود. در صورتی که فیستول بین واژن و مثانه یا راست روده تشکیل شده باشد، درمان با پرتودرمانی انجام نمی شود، زیرا این وضعیت بدتر می شود. پس از درمان سرطان، مقاربت واژن تقریبا غیرممکن یا بسیار دردناک است!
جلوگیری از سرطان Wazen

مسئول مسائل جنسی باشید از یک کاندوم استفاده کنید و سعی کنید تنها با یک فرد مبتلا به STD ها رابطه جنسی داشته باشید. واکسن زدن. واکسیناسیون می تواند شما را در مقابل HPV، هپاتیت A و هپاتیت B محافظت کند، که بیماری جدی کبد است که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود. بهداشت خوب داشته باشید از عطر صابون استفاده نکنید. از اسپری زنانه یا تامپون عطر استفاده نکنید. اگر از اسباب بازی های جنسی استفاده می کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها را بعد از هر استفاده تمیز کنید. تمرینات کگل را انجام دهید تمرینات Kegel می تواند به تسریع عضلات لگن کمک کند. عضلات لگن را کاهش دهید، به طوری که می خواهید ادرار خود را ببندید. این را در 3 مجموعه از 10 تکرار هر روز تکرار کنید. داروهای خود را می دانید از پزشک خود در مورد داروهای خود و عوارض جانبی بالقوه خود بپرسید. مصرف الکل و سیگار خود را محدود کنید. الکل و مواد مخدر می توانند قدرت جنسی را تضعیف کنند. نیکوتین همچنین می تواند خشم جنسی را کاهش دهد. در حالی که همه مشکلات واژن قابل پیشگیری است، بازبینی منظم و منظم می تواند به شما کمک کند تا مشکلات احتمالی را تضمین کنید. اجازه ندهید که خجالت شما را از رفتن به دکتر خود و بحث در مورد مسائل جنسی و بهداشتی خود جلوگیری کند.
علت سرطان واژن چیست؟

علت دقیق سرطان مشخص نیست به طور کلی، سرطان هنگامی شروع می شود که سلول های سالم در هر بخش از بدن به سلول های غیر طبیعی طی جهش ژنتیکی تبدیل شوند. سلول های بدن به طور طبیعی رشد می کنند و با سرعت پیش از آن گسترش می یابند و در نهایت در یک زمان معین از بین می روند. اما سلول های سرطانی رشد می کنند و بی نظم و بی نظمی تولید می کنند و از بین نمی روند. سرانجام توده سرطانی شکل می گیرد و باعث سرطان می شود. سلول های سرطانی به بافت های آنها حمله می کنند و می توانند از طریق تجزیه و تقسیم، به عنوان متاستاز و یا تکثیر سلول های سرطانی به بخش های دیگر بدن نفوذ کنند.
راههای تشخیص سرطان واژن

گاهی اوقات این بیماری در طول امتحان ساده ی لگن تشخیص داده می شود تا آنکه توسعه پیدا کند. آزمایش پاپ اسمیر یکی دیگر از راه های تشخیص بیماری است. آزمایش پاپ اسمیر اغلب برای تشخیص سرطان سرویکس استفاده می شود. اما گاهی اوقات بعضی از سلولهای سرطانی واژینال با کمک این تست تشخیص داده می شوند. پزشک شما ممکن است آزمایش های دیگری را بر اساس معاینه لگن و نتایج پاپ انجام دهد. معاینه کانال واژن با دستگاه بزرگ کننده: کولپوسکوپی یک آزمایش با تجهیزات نوردهی به نام کولپوسکوپ است. محیط واژن شما به دقت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود سلول های غیر طبیعی شناسایی شده. حذف بخشی از بافت واژن برای انجام آزمون: بیوپسی یا نمونه برداری یک عمل است که در آن بخشی از بافت مشکوک از بدن برای آزمایش سلول ها خارج می شود. این نمونه برداری ممکن است در طول کولپوسکوپی انجام شود. نمونه برای آزمایش آزمایشگاه ارسال می شود.
درمان سرطان واژن با عمل جراحی

روش های جراحی که ممکن است برای درمان انتخاب شوند عبارتند از: حذف تومور یا ضایعه: توده سرطانی محدود به خارج از واژن ممکن است از طریق جراحی با بخشی از بافت سالم اطراف (برای اطمینان کامل حذف توده سرطانی) خروج. واژینکتومی یا تخلیه کامل واژن از بدن: حذف کامل واژن از داخل بدن ضروری است تا بافت سرطانی از بدن کاملا حذف شود. براساس گسترش سرطان در بدن، جراح نیز ممکن است رحم و تخمدان را حذف کند که به آن هیسترکتومی گفته می شود. حذف گره های لنفاوی اطراف توده سرطانی نیز ممکن است به عنوان لنفادنکتومی اشاره شود. استخراج اکثر اندام های لگن در طول عمل جراحی: اگر توده سرطانی به قسمت های دیگر بدن شما در ناحیه لگن گسترش پیدا کند، می توان این کار را انجام داد. در طی عمل جراحی لگن، جراح ممکن است چندین قسمت از جمله مثانه، تخمدان، رحم، کانال واژینال، رکتوم و روده کمر از کف لگن را از بین ببرد. اگر کل حاملگی در طول عمل از بدن خارج شود، واژن جدید من است
  • اظیم مدنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی