علت های ورم پا بعد از زایمان و رفع ورم در خانه

ورم پا بعد از زایمان,ورم پا بعد از زایمان,ورم پا پس از زایمان,علت ورم پا بعد از زایمان,ورم پا بعد زایمان,ورم پا پس از زایمان,علت ورم پا بعد از زایمان طبیعی,دلیل ورم پا بعد از زایمان,ورم پا بعد از زایمان سزارین,رفع ورم پا بعد از زایمان,ورم پا بعد از زایمان نشانه چیست,علل ورم پا بعد از زایمان,ورم قوزک پا بعد از زایمان,تورم پا پس از زایمان,درمان ورم پا پس از زایمان,درمان ورم پا بعد از زایمان,ورم یک پا بعد از زایمان,علت ورم پا بعد زایمان,علت ورم دست و پا بعد از زایمان,علت ورم پا بعد از زایمان چیست,علت ورم پا پس از زایمان,علت ورم پا بعد از زایمان سزارین,درمان ورم پا بعد زایمان,علت ورم پا بعد از زایمان,ورم پا بعد از عمل سزارین,علت ورم پا بعد از عمل سزارین,درمان ورم پا بعد از زایمان,درمان ورم دست و پا بعد از زایمان

خانم هایی که تا کنون تجربه باردار شدن را نداشته اند میتوانند با خواندن این مطلب با مشکلات بعد از زایمان و رفع ساده بعضی از این مشکلات مانند ورم پا بعد از زایمان در منزل آشنا شوند و با مطالعه این گونه مطالب استرس و نگرانی های بعد از زایمان را به حداقل برسانند .

در طول از دست دادن مایعات و آب اضافی بدن پس از زایمان، ممکن است انگشتان دست و مچ پا ورم داشته باشد که در عرض یک هفته به تدریج از بین می‌رود. کلیه‌های شما مسئول بیشتر این پاکسازی و خروج آب اضافی بدن هستند و همین موضوع باعث می‌شود بیشتر از حد معمول به دستشویی بروید. منافذ پوست هم برای دفع مایع اضافی تلاش می‌کنند، بنابراین ممکن است تعریق بیشتر از حد معمول داشته باشید.

ورم پا بعد از زایمان

یکی از مسایلی  که به طور شایعی پس از زایمان  اتفاق می افتد، تورم پا، قوزک و  دست هاست. این  احتباس آب به شدت شایع  است و البته این حس تورم و  پف کردگی برای یک زائو  تجربه ناخوشایندی است اما قبل ازاینکه بدانید چه طور به همسرتان کمک کنید، بهتر است دلیل این احتباس  آب یا تورم  را بدانید. از شگفتی های بی نظیر خلقت و الطاف خداوندی  است که در چند هفته  مانده به زایمان بدن همسر شما مقداری آب ذخیره می کند تا در طول  دردهای زایمان که تمایلی به خوردن و آشامیدن ندارد و نمی تواند چیزی بخورد (امکان دارد دردهای زایمان  طول کشنده باشد) بدن  اش با کم آبی مواجه نشود.این عملکرد جبرانی بدن که برای حیات ضروری است وقتی دردسرساز میشود که مایع اضافه در بافت نرم تجمع یابد.

ورم پا بعد از زایمان , ورم پا بعد از زایمان , ورم پا پس از زایمان , علت ورم پا بعد از زایمان

ورم بعد از زایمان، به ندرت یک عارضۀ جدی است و خودبه‌خود از بین می‌رود. اما اگر پس از زایمانتان و معمولاً در زمانی کوتاه، ناگهان در صورت و دست‌های خود ورمی را مشاهده کردید که همراه با سردرد شدید و تغییرات بینایی نیز بود، ممکن است دچار پره‌اکلامپسی بعد از زایمان شده باشید که لازم است حتماً و فوری با اورژانس تماس بگیرید یا به بیمارستان بروید. همچنین اگر ورمی داشتید که در عرض یک هفته از بین نرفت یا اگر سردردهای بدی دارید یا در پاهایتان احساس درد دارید، با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا این علائم ممکن است نشانۀ فشار خون بالا باشد. همچنین اگر ورم یک‌طرفه یا ورم در یک پا یا مچ پا وجود دارد یا اگر با درد شدید همراه است، فوراً با پزشک تماس بگیرید، زیرا این علامت می‌تواند نشانه‌ای از ترومبوز وریدهای عمقی یا همان وجود یک لختۀ خون باشد. در هر صورت اگر نگران شده‌اید، لازم است برای رفع نگرانی و اطمینان با پزشک خود تماس بگیرید.

ورم پا بعد از زایمان

با اینکه مایع در سراسر بافت نرم بدن  محبوس می شود اما  چون نیروی جاذبه وجود دارد  بیشترین تورم را در دست و پاها، به ویژه  قوزک پای مادر می بینیم. بهتر است در صورت تورم بیش از حد پاها، به ویژه اگر همراه علایم دیگری از قبیل سردرد، دوبینی، کاهش دفع ادرار، احساس سوزش سردل باشد فورا با پزشک  ماس بگیرید،  به خصوص  اگر در دوران بارداری فشارخون بالا  یا علایم مراحل قبل از مسمومیت بارداری وجود داشته باشد اما اگر تورم به تنهایی وجود دارد و پزشک اطمینان می دهد که مشکل خاصی نیست، بهتر  است با انجام اقداماتی ساده به رفع این حس ناخوشایند در همسرتان کمک کنید.

بیشتر بخوانید :

فواید گندم

طرز تهیه آلو خورشتی

خواص ماش سبز

علف چای یا گل راعی

ورم پا بعد از زایمان , ورم پا بعد از زایمان , ورم پا پس از زایمان , علت ورم پا بعد از زایمان

کارپال تونل، تونلی است که عصب‌هایی که به انگشتان دست می‌رسد از درون آن می‌گذرد. تعداد زیادی از بافت‌ها در دوران بارداری دچار تورم می‌شود که علت دقیق آن هنوز شناخته شده نیست و در مواردی پس از زایمان نیز ادامه می‌یابد. درد و بی‌حسی دست‌ها در دوران بارداری، زمانی آغاز می‌شود که کارپال تونل در مچ دست به دلیلی مثل تجمع مایع در تونل تنگ می‌شود. فشار روی عصب باعث بی‌حسی، گزگز، سوزش و درد در انگشتان دست می‌شود که اغلب تا بازو ادامه پیدا می‌کند و همچنین ممکن است باعث تورم و گرمی در انگشتان شود و کمی گرفتن اجسام توسط دست مشکل باشد.  سندرم کارپال تونل در برخی موارد، طی مدت یک ماه بعد از زایمان شروع می‌شود و بعد از قطع شیردهی کاملاً برطرف خواهد شد. این مشکل همچنین در مادران غیرشیرده بعد از زایمان نیز دیده شده است. در برخی مادران غیرشیرده نیز، این نشانه‌ها شدت کمتری داشت و بعد از یک ماه رفع شد. این احتمال وجود دارد که سندرم کارپال تونل در مادران شیرده مربوط به حرکات تکراری یا قرار گرفتن پیوستۀ مچ دست در حالت خم طی شیردهی باشد یا به این دلایل تشدید شود. سندرم مشابهی به نام سندرم دکرون در مادرانی که فرزندشان بین شش تا ۱۲ ماهه است، دیده شده که علت آن را بلند کردن مکرر نوزادی می‌دانند که روز به روز وزنش بیشتر می‌شود. همچنین حرکات مکرر بازو، مچ دست و خود دست باعث تشدید سندرم کارپال تونل می‌شود. بهترین حالت برای مچ دست، یک وضعیت صاف است؛ نه خم رو به جلو و نه عقب. سندرم کارپال تونل با خم کردن مچ دست بدتر می‌شود، به خصوص اگر مدتی طولانی در حالت خم‌شده باقی بماند.

ورم پا پس از زایمان

۱) اگر غذای نرم یا سالاد حاوی شوید، خیار، فلفل  سبز و دیگر  موادی که خاصیت ادرارآوری طبیعی دارند تهیه کنید، به کاهش  احتباس آب کمک  می کنید. ۲) به همسرتان بگویید برای ساعتی نوزاد و  مراقبت از او را به شما  بسپارد و پس از اینکه نوزاد را شیر داد حدود دو سه ساعتی که نوزادتان نیاز  به شیر خوردن ندارد، با خیال  آسوده به پشت دراز بکشد  و بدن خود را در وضعیت شل و ریلکس قرار  بدهد  تا بلکه  به بازجذب مایعات احتباس یافته کمک شود. این استراحت از همه نظر  می تواند به او آرامش دهد و با این استراحت کوتاه از دست پاچگی های  هفته  اول مادر شدن اش رها  شود و به خود بپردازد.

ورم پا بعد از زایمان , ورم پا بعد از زایمان , ورم پا پس از زایمان , علت ورم پا بعد از زایمان

استفادۀ بیش از حد از دست می‌تواند موجب تشدید دردتان شود. بهتر است تا آنجا که می‌توانید از انجام کارهای غیرضروری خانه برای مدتی خودداری کنید و به دست خود استراحت بدهید. هنگام استراحت نیز دست خود را بالاتر نگه دارید. همچنین می‌توانید از یک کیسۀ کوچک یخ برای کاهش دردتان استفاده کنید. بدون مشاوره با پزشک از داروهای مسکن مختلف استفاده نکنید و اگر این درد و بی‌حسی، خواب یا فعالیت روزانۀ شما را خیلی مختل کرده است، می‌توانید به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما برای کمک به تسکین درد، ممکن است استفاده از آتل مچ را توصیه کند که برای جلوگیری از خم شدن مچ دست شما استفاده می‌شود. همچنین ممکن است برای درمان و یادگیری برخی تمرینات لازم برای دست، فیزیوتراپی را پیشنهاد دهد. در صورت تداوم درد بعد از تمام این موارد می‌توانید مجدداً این موضوع را به پزشکتان اطلاع دهید. گاهی در برخی موارد ممکن است به یک جراحی مختصر و کوچک نیاز باشد. این جراحی دردناک نیست، اما بهبود بعد از آن می‌تواند شش تا هشت هفته طول بکشد. در این مورد نیز شاید بد نباشد اگر نظر چند متخصص را جویا شوید و بعد برای عمل تصمیم بگیرید.

علت ورم پا بعد از زایمان

۳) او را تشویق کنید لباس  های گشاد بپوشد. اگر قرار است به ملاقات پزشک بروید پوشیدن کفش  های ورزشی با اندازه  های کمی بزرگ تر را پیشنهاد  کنید تا به پایش  فشار  نیاید. سعی  کنید هوای  او را داشته باشید تا مبادا همسرتان  لیز بخورد و یا به دلیل  تعادل نداشتن در روزهای نخست پس از زایمان به ویژه اگر نوزاد را هم در آغوش دارد، با خطر مواجه شود. ۴) از پزشک در مورد استفاده از ترکیبات حاوی  منیزیم زودجذب پرس وجو  کنید. مصرف این ترکیبات همراه با غذا به کاهش تورم کمک می کند. ضمنا  بدانید مصرف ویتامین ب کمپلکس به همراه آن، اثر  منیزیم را می افزاید و انرژی مادر را افزایش می دهد. مراقب رژیم غذایی همسرتان  باشید و  به هر قیمتی شده مانع بروز  یبوست شوید.

ورم پا بعد از زایمان

بیشتر بخوانید :

زردچوبه و موهای زائد

چای در طبیعت

خواص گیاه علف خرس

زالزالک و ازگیل